Jak prawidłowo wyrejestrować się z via-Toll?
Jeszcze do niedawna kierowcy autobusów, ciężarówek i innych pojazdów, których masa całkowita przekracza 3,5 tony, musieli korzystać ze specjalnego systemu opłat drogowych, czyli viaTOLL, który opierał się na urządzeniach zbierających dane z bramkownic na autostradach. System działał tylko do 30 września 2021 roku. Od tego czasu kierowcy muszą zacząć korzystać z systemu e-TOLL, który z kolei opiera się na technologii pracy satelitarnej. W jaki sposób przedsiębiorcy muszą wprowadzić zmiany w firmach i jak prawidłowo wyrejestrować się z viaTOLL?
Co musi zrobić użytkownik, aby wyrejestrować się z viaTOLL i uzyskać zwrot środków?
Wprowadzenie systemu e-TOLL przyniesie wiele korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i kierowcom. Jednak najpierw muszą oni dopełnić wszelkich formalności związanych z wyrejestrowaniem się z wcześniej obowiązującego systemu viaTOLL. Pierwszym krokiem jest przesłanie zdjęcia OBU, które ukazuje numer identyfikacyjny urządzenia na adres in**@vi*****.pl lub ko*****@et***.pl . Wówczas możliwe jest otrzymanie zwrotu kaucji za urządzenie. Kolejną czynnością jest zarejestrowanie się do e-TOLL, które powinno być poprzedzone wyrejestrowaniem z viaTOLL.
Aby to zrobić, należy wysłać podpisany formularz na jeden z wcześniej wskazanych adresów e-mail albo załączyć go na stronie internetowej etoll.gov.pl. Co więcej, jeżeli zdarzy się tak, że użytkownik jest już zarejestrowany w systemie e-TOLL, może również złożyć dyspozycję na Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu albo wyrejestrować się bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta składając dyspozycję zwrotu środków oraz dołączając podpisany formularz.
Co zyskają kierowcy dzięki e-TOLL?
Zmiany, które wiążą się z wprowadzeniem e-TOLL, z pozoru wydają się skomplikowane. Jednak w rzeczywistości są dużym ułatwieniem dla kierowców. To przede wszystkim wygoda w trakcie jazdy po płatnych drogach, ponieważ dzięki niemu nie trzeba pamiętać o uiszczaniu opłat. Oprócz tego to stały dostęp do aplikacji mobilnej i aplikacji WWW i brak konieczności podpinania urządzeń do ładowarek – ZSL jest stale podłączone do prądu, natomiast OBU można podłączyć do gniazdka zapalniczki samochodowej.