• O nas
    • Certyfikaty
    • Referencje
    • Podziękowania
  • Produkty
    • GanTrack
      • GanTrack 3R
      • GanTrack PLUS 3R
    • GanFleet
      • GanAlarm
      • GanFleet Bee
      • GanFleet NANO
      • GanFleet MOTO
      • GanFleet Can
      • GanFleet Light
      • GanFleet S
      • GanFleet Protector
      • GanFleet Container
    • GanTotal
    • Urządzenia e-TOLL
      • OBU
      • ZSL
  • Oferta
    • Lokalizator GPS do motocykla i skutera
    • Lokalizator GPS do ciężarówki
    • Lokalizator GPS do kontenerów
    • Alarm bezprzewodowy
    • Lokalizator GPS do uli
    • GPS do przyczepy
    • GPS maszyn budowlanych
    • Lokalizator GPS do samochodu
  • Dealerzy
  • Aktualności
    • Baza wiedzy
    • Odnalezienia
    • Nowości
    • Nowe funkcjonalności
    • Media o nas
  • Logowanie
    • Panel Dealera
    • Eurofleet
  • Polski
Kontakt
  • O nas

    CERTYFIKATY

    W tej zakładce umieściliśmy uzyskane przez nas certyfikaty, a także koncesje, świadectwa patentowe i otrzymane wyróżnienia, tak by każdy mógł się zapoznać z ich treścią.

    REFERENCJE

    Jesteśmy dumni, że nasze produkty do lokalizacji pojazdów okazują się udaną inwestycją, a współpraca układa się wzorowo. Świadczą o tym znakomite rekomendacje firm, które korzystają z Gannet Guard Systems.

    PODZIĘKOWANIA

    Oficjalne pisma potwierdzające, które konkretnie lokalizatory Gannet Guard Systems umożliwiły namierzenie samochodu po kradzieży i odnalezienie miejsca, w którym został ukryty przez złodziei

  • Produkty

    GanTrack

    GanTrack
    GanTrack 3R
    GanTrack PLUS 3R

    GanFleet

    GanAlarm
    GanFleet
    GanFleet MOTO
    GanFleet Can
    GanFleet Light
    GanFleet S
    GanFleet Protector
    GanFleet Container

    GanTotal

    GanTotal

    Urządzenia E-Toll

    Urządzenia E-Toll
    OBU
    ZSL
  • Oferta
    Samochód z gps

    Lokalizator GPS do samochodu

    motor z systemem gps

    Lokalizator GPS do motocykla i skutera

    traktor z gps

    Lokalizator GPS do maszyn rolniczych

    Samochód z gps

    Lokalizator radiowy

    łódź z gps

    Lokalizator GPS do łódki i jachtu

    przyczepa z systemem gps

    GPS do przyczepy i kampera

    maszyna z gps

    Lokalizator GPS do maszyn budowlanych

    kontener i monitoring GPS

    Monitoring GPS do kontenerów

    Lokalizator GPS do uli

    ciężarówka z gps

    Lokalizator GPS do ciężarówki

    Samochód z gps

    Alarm Bezprzewodowy z Modułem GPS

  • Dealerzy
  • Aktualności
    • Baza wiedzy
    • Odnalezienia
    • Nowości
    • Nowe funkcjonalności
    • Media o nas

    BAZA WIEDZY

    Baza wiedzy, którą tu prezentujemy, powstała w wyniku zebrania naszych doświadczeń i informacji, jakie zdobywaliśmy na przestrzeni lat, w jednym miejsc

    ODNALEZIENIA

    Zastanawiasz się, czy systemy lokalizacji pojazdów i obiektów naprawdę działają? Przedstawione poniżej przypadki są tego namacalnym dowodem.

    NOWOŚCI

    Zapraszamy do lektury interesujących artykułów i wpisów dotyczących rozmaitych aspektów – tych oczywistych i zupełnie zaskakujących – związanych z naszymi produktami do lokalizacji pojazdów i nie tylko

    NOWE FUNKCJONALNOŚĆI

    W tej zakładce publikujemy artykuły przybliżające nowe rozwiązania, o jakie nieustannie wzbogacamy nasze systemy monitorowania i lokalizacji pojazdów.

    MEDIA O NAS

    Sprawdź publikacje czołowych mediów w Polsce na temat naszych innowacyjnych systemów namierzania i monitoringu.

  • Polski
  • Logowanie
    • Panel Dealera
    • Eurofleet
Kontakt
Kontakt
  • O nas
    • Certyfikaty
    • Referencje
    • Podziękowania
  • Produkty
    • GanTrack
      • GanTrack 3R
      • GanTrack PLUS 3R
    • GanFleet
      • GanAlarm
      • GanFleet Bee
      • GanFleet NANO
      • GanFleet MOTO
      • GanFleet Can
      • GanFleet Light
      • GanFleet S
      • GanFleet Protector
      • GanFleet Container
    • GanTotal
    • Urządzenia e-TOLL
      • OBU
      • ZSL
  • Oferta
    • Lokalizator GPS do motocykla i skutera
    • Lokalizator GPS do ciężarówki
    • Lokalizator GPS do kontenerów
    • Alarm bezprzewodowy
    • Lokalizator GPS do uli
    • GPS do przyczepy
    • GPS maszyn budowlanych
    • Lokalizator GPS do samochodu
  • Dealerzy
  • Aktualności
    • Baza wiedzy
    • Odnalezienia
    • Nowości
    • Nowe funkcjonalności
    • Media o nas
  • Logowanie
    • Panel Dealera
    • Eurofleet
  • Polski

Jak najlepiej zabezpieczyć auto przed kradzieżą?

„Zabezpiecz auto przed złodziejami” – to mantra, którą powtarzają eksperci i funkcjonariusze policyjnych oddziałów specjalizujących się w walce z przestępczością samochodową. Każdy pojazd, bez względu na markę czy model, może stać się obiektem zainteresowania przestępców. W raporcie dotyczącym metod ochrony pojazdów przed kradzieżą, podkreślono, że nie istnieje idealna metoda zabezpieczenia samochodu. W związku z tym, 'zabezpiecz auto’ staje się nie tylko zaleceniem, ale wręcz obowiązkiem każdego kierowcy. Mając na uwadze tę prawdę, należy podjąć wszelkie możliwe środki, by zwiększyć szanse na odzyskanie pojazdu, w przypadku gdy padnie on łupem złodziei. Inwestycja w nowoczesne systemy zabezpieczeń i śledzenie najnowszych trendów w zachowaniach przestępców samochodowych może znacząco zmniejszyć ryzyko utraty pojazdu

System e-TOLL -jak działa i czym jest
Spis treści
Wprowadź swój adres e-mail aby otrzymywać nasz newsletter.

Specjaliści od kradzieży - złodzieje wykorzystujący profesjonalny sprzęt

Do leksykonu kradzieży aut weszła metoda, w której powietrze z mocno uderzonej piłki do tenisa ziemnego otwiera zamek w drzwiach pojazdu. W dobie znacznie bardziej zaawansowanych rozwiązań zabezpieczających i wszechobecnej elektroniki, złodzieje udoskonalili metody dostania się do pojazdów i uruchamiania ich.

Obecnie specjalista dysponujący odpowiednim sprzętem – a złodzieje inwestują w urządzenia cyfrowe i oprogramowanie – jest w stanie zneutralizować immobilizer can, wyeliminować autoalarm komunikujący się z szyną CAN pojazdu i włączyć zapłon. O forsowaniu zamków nie warto nawet wspominać, bo te pokonywane są z użyciem siły za pomocą szperaków i łamaków, które niszczą wewnętrzne mechanizmy.

Kradną zorganizowane grupy przestępcze. Tworzą je członkowie specjalizujący się w poszczególnych branżach złodziejskiego rzemiosła. Można wśród nich wyróżnić osoby zajmujące się włamaniem do pojazdu i uruchomieniem go, wozaków przewożących łup z miejsca kradzieży na z góry upatrzony parking, rozbieraków zajmujących się demontażem pojazdu i paserów mających na celu zalegalizowanie pojazdu na podstawie fałszywych dokumentów.

Jak zabezpieczyć auto przed kradzieżą „na śpiocha”, „na stłuczkę”, "na walizkę"

Klasyka kradzieży to włamanie do pojazdu zaparkowanego na ulicy i odjechanie nim. Złodziejska elita działa jednak na tak zwanego „śpiocha”. W godzinach nocnych, kiedy domownicy pogrążeni są we śnie, przestępcy dostają się do domu, kradną kluczyki i dokumenty, a następnie wyjeżdżają z podwórka lub garażu. Część złodziei posługuje się metodą „na stłuczkę”, kiedy kradzież auta w 30 sekund to standard. Polega ona na celowym spowodowaniu niegroźnej w skutkach kolizji z pojazdem wytypowanym do kradzieży w chwili, kiedy np. użytkownik próbuje wyjechać parkingu przy centrum handlowym. Zdenerwowany kierowca wysiadając w pośpiechu z samochodu, aby zobaczyć, co się stało, najczęściej zapomina o wyłączeniu silnika i zabraniu kluczyków. Wykorzystując to złodziej wsiada do jego pojazdu i odjeżdża.

Podobnie wygląda sposób „na butelkę”. W zaparkowanym pojeździe złodzieje umieszczają plastikową butelkę pomiędzy nadkolem a oponą. W chwili, kiedy niczego nie spodziewający się kierowca rusza, słyszy dźwięki tarcia z okolic koła. Gdy wysiada, by sprawdzić sytuację, zostaje z wyciągniętą z nadkola zmiażdżoną butelką, podczas gdy jego pojazd ze złodziejem w środku odjeżdża w siną dal. Bywają też kradzieże dokonywane przez zorganizowane grupy przestępcze, które lokują swojego człowieka np. w myjni, w serwisie salonu samochodowego lub opłacają pracownika pomagającego im w zdobyciu kluczyków.

Złodzieje kradnący „na śpiocha” do swoich działań wybierają noc, często po dłuższej imprezie organizowanej przez domowników. Zwolennicy techniki „na butelkę” czy „na koło” dokonują kradzieży w ciągu dnia, wykorzystując zaskoczenie osób spieszących się do pracy lub zmęczonych po niej. Kradzieże z włamaniem dokonywane są najczęściej między godziną 23 a 4. Pojazdy przeznaczone do demontażu na części zwykle giną późnym wieczorem, w przeddzień giełd chociaż tych jest coraz mniej) i są rozbierane w kilka godzin na czynniki pierwsze. Złodzieje wykorzystują też święta, m.in. 1 i 2 listopada chętnie „zajmują się” pojazdami pozostawionymi na parkingach przy cmentarzach.

Kradzież  na walizkę to metoda, która wykorzystuje zaawansowane technologicznie narzędzia do nielegalnego zdobycia dostępu do pojazdu i jego uruchomienia. Oto jak zazwyczaj przebiega ten proces:
Złodzieje wybierają auto, które najczęściej jest nowoczesnym modelem wyposażonym w system bezkluczykowy (keyless). Złodzieje używają urządzenia zwanego „walizką”, które przechwytuje sygnał z kluczyka. Często jeden złodziej stoi blisko domu właściciela pojazdu, gdzie kluczyk zwykle się znajduje, a drugi stoi blisko pojazdu. Urządzenie wzmacnia sygnał z kluczyka, nawet jeśli jest on w domu, i przekazuje go do drugiego urządzenia blisko samochodu.  Po przechwyceniu i wzmocnieniu sygnału, pojazd może zostać odblokowany, a nawet uruchomiony, jakby złodziej miał fizyczny kluczyk. Złodzieje szybko odjeżdżają skradzionym pojazdem. Czasami zmieniają tablice rejestracyjne lub podejmują inne działania, aby utrudnić śledzenie pojazdu.  Skradziony pojazd często jest przekazywany do miejsca, gdzie jest albo rozbierany na części, albo przerabiany by sprzedać go dalej.

A po kradzieży…

Skradziony pojazd najczęściej odstawiany jest w ściśle określone miejsce w pobliżu tzw. dziupli lub bezpośrednio do niej. Czasem złodzieje pozostawiają samochód na osiedlowym parkingu lub tam, gdzie inne osoby mogą bezpiecznie obserwować, czy ktoś nie interesuje się pojazdem. Gdy stwierdzą, że upłynął wystarczająco długi czas i nikt nie zwracał uwagi na auto, jest ono przekazywane do następnego ogniwa łańcucha w grupie zajmującej się obrotem pojazdami pochodzącymi z przestępstwa.

Jeśli pojazd ma być przygotowany do zalegalizowania w celu użytkowania w kraju bądź wywiezienia za granicę, to trafia do wcześniej przygotowanego, wynajętego garażu. Stoi tam od kilku do kilkunastu dni i czeka na wyrobienie dokumentów. Następnie zmieniane są numery VIN, tak żeby były zgodne z dokumentami. Paserzy często ingerują również w wygląd zewnętrzny pojazdu, np. poprzez oklejenie go folią w innym kolorze. Znacznie więcej aut jest jednak rozbieranych na części, bo te łatwiej jest sprzedać, a popyt na nie jest duży.

Gdy łup trafi do dziupli, to zajmują się nim tzw. brudasi, czyli mechanicy i blacharze, którzy najczęściej pracują w grupach. Wszystkie elementy z rozmontowanego pojazdu trafiają do określonych punktów odbioru. Są nimi warsztaty samochodowe, zakłady blacharskie oraz giełdy. To, czego nie uda się sprzedać, zostaje zwykle pocięte i wywiezione w ustronne miejsce, np. do lasu.

„Dziuple” organizowane są w różnych miejscach. Mogą być usytuowane na osiedlach w dużych miastach, najczęściej w jednym z wielu przylegających do siebie garaży. Takie miejsce nie wyróżnia się niczym szczególnym dla niewprawnego oka. Czasami pojazdy lądują w pomieszczeniach warsztatowych zakładów usługowych zajmujących się naprawami pojazdów. Poza aglomeracjami rolę dziupli pełnią różnego typu pomieszczenia gospodarcze. Są to stodoły, garaże, a nawet chlewy. Zdarzyło się, że poznańscy policjanci odkryli „dziuplę” samochodową z trzema skradzionymi pojazdami ukrytymi w starych bunkrach.

Które zabezpieczenie auta wybrać?

Skoro – o czym mowa była już wcześniej – nie ma metod zabezpieczenia auta odpornych na kradzież, to cała sztuka polega na tym, aby utrudnić pracę złodziejowi. Po to właśnie wymyślono zabezpieczenia. Do wyboru są, mówiąc najogólniej, mechaniczne i elektroniczne. Da się je uszeregować od najmniej do najbardziej skutecznych.

  1. Blokady:
  • na kierownicę. Niedroga, ale też najmniej skuteczna. Złodzieje najczęściej ściągają ją przecinając kierownicę lub usuwając mocnym kopnięciem – nie bawią się w przecinanie samego urządzenia ani rozbrajanie jego zamka.
  • na pedały. Jej demontaż zajmuje nieco czasu, ale uznawana jest za przeżytek (podobnie jak blokada na kierownicę).
  • na dźwignię zmiany biegów. W zależności od stopnia zaawansowania danego modelu, jej usunięcie zajmuje złodziejowi od kilkudziesięciu sekund do ponad minuty. Może odstraszyć złodziei-amatorów, ale nie profesjonalistów. Tym bardziej, że nawet bez pozbywania się blokady po wciśnięciu pedału sprzęgła samochód może zostać przetoczony w bezpieczniejsze dla złodzieja miejsce, a następnie odholowany.

2. Fabryczne alarmy i immobilisery. Producenci samochodów starają się wyposażyć auta w systemy chroniące przed zakusami złodziei. Brytyjska firma Thatcham przygotowuje nawet raport prezentujący modele najlepiej przygotowane na starcie z amatorami cudzej własności. Tak się jednak składa, że szajki przestępcze w pierwszej kolejności rozpracowują rozwiązania fabryczne konkretnych marek, co powoduje, że ich przydatność – choć bezdyskusyjna – nie jest najwyższa.

3. Elektroniczne zabezpieczenia aftermarketowe. Znacznie lepiej niż alarmy sprawdzają się blokady uruchomienia silnika. Z punktu ochrony kwestią drugorzędną jest w ich przypadku sposób autoryzacji użytkownika  za pomocą pin (np. wciśnięcia konkretnych przycisków w odpowiedniej kolejności lub posłużenia się zdalnym identyfikatorem). Liczy się skuteczność blokady. W przypadku aut z silnikami benzynowymi ingerencja dotyczy zwykle układu paliwowego, w samochodach z jednostkami Diesla i pracującymi na LPG – układu zapłonowego, a w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów – rozrusznika.

4. Alarm z funkcją powiadomienia. To rozwiązanie wykorzystujące moduły GPS i GSM, dzięki którym w razie wykrycia włamania lub przemieszczenia pojazdu użytkownik jest informowany o tym fakcie za pomocą SMS-a lub połączenia telefonicznego. Przy okazji alarm przesyła dane lokalizacyjne samochodu, co pozwala na jego namierzenie.

5. System monitoringu GPS. Produkt i usługa w jednym. Po zamontowaniu w aucie modułu GPS i GSM, pozycja samochodu może być monitorowana w sposób ciągły (z odpowiednimi interwałami) lub na żądanie. System monitoringu nie jest zabezpieczeniem antykradzieżowym w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale pełni funkcję pomocniczą w odzyskaniu auta. Firma go obsługująca – po informacji o zdarzeniu – uruchamia swoje służby i we współpracy z policją namierza samochód. Wadą rozwiązań bazujących na GPS/GSM jest coraz powszechniejsze stosowanie przez złodziei zagłuszarek sygnałów, których uruchomienie skutkuje „oślepieniem” systemu.

6. Innowacyjny System monitoringu radiowego. Dzięki niewrażliwości na działanie zagłuszarek stosowanych powszechnie przez złodziei, cechuje się wysoką skutecznością w odnajdywaniu skradzionych samochodów. To rozwiązanie, które nawet policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości samochodowej wskazują jako najbardziej skuteczne. Dlaczego system działa tak dobrze?

  • a) Opiera swoje działanie na częstotliwościach radiowych. Dlatego możliwe jest odnalezienie pojazdów nawet wtedy, gdy zostały ukryte w stalowych kontenerach oraz na parkingach podziemnych, bo fale radiowe o wysokich częstotliwościach potrzebują jedynie mikroszczelin, aby mogły się wydostać i zostać namierzone.
  • b) System radiowy jest niezależny od operatorów komórkowych w przeciwieństwie do systemów GPS/GSM. Platformy korzystające z komunikacji satelitarnej wymagają do działania aktywnej karty SIM, dzięki której może dochodzić do jednostronnej komunikacji, na podstawie której ustalana jest pozycja modułu. W przypadku systemu radiowego ten problem znika.
  • c) Moduł radiowy nie jest podłączony do zasilania obiektu i nie ingeruje w układ elektryczny pojazdu w przeciwieństwie do systemu GPS. Urządzenie wykorzystuje własne zasilanie bateryjne. Umożliwia to montaż w praktycznie każdym miejscu pojazdu, bez konieczności dostępu do wiązek elektrycznych. Złodziejom trudniej jest więc odnaleźć moduł i go usunąć.
  • d) Po instalacji moduł radiowy jest uśpiony. Aktywuje się, kiedy zaistnieje potrzeba namierzenia pojazdu. W efekcie bateria urządzenia nie jest praktycznie wykorzystywana i wystarcza nawet na 60 miesięcy.
  • e) System radiowy ma większą dokładność niż GPS. Wynosi ona… kilka centymetrów. Pozwala na wskazanie, w którym miejscu dokładnie jest zamontowany moduł w pojeździe, a więc nie ma żadnego problemu na przykład z ustaleniem, w którym z garaży tworzących ciąg znajduje się namierzany obiekt.
  • f) Systemy radiowe są odporne na zagłuszarki częstotliwości GPS/GSM, gdyż nie korzystają z tej metody komunikacji. Pozwala to mieć pewność, że jeżeli złodziej nie odnajdzie i nie dezaktywuje urządzenia, to pojazd zostanie odnaleziony.
  • g) Nie można zeskanować systemu radiowego, ponieważ nie wysyła żadnych sygnałów. Z tego powodu złodziej nie może mieć pewności, czy auto zostało zabezpieczone

Jak odzyskuje się skradzione samochody?

Jeśli samochód wyposażony w system monitoringu radiowego padnie łupem złodziei, firma monitorująca rozpoczyna działania poszukiwawcze natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia od klienta, który powinien też poinformować o zdarzeniu policję. W zależności od złożoności sytuacji oraz okoliczności, operatorzy wykorzystują w swoich działaniach jedynie samochody lub, gdy od rabunku upłynęło sporo czasu i namierzany pojazd miał szansę znacznie się oddalić, decydują się na wykorzystanie samolotu radionamiarowego, którego zasięg jest większy niż załóg mobilnych korzystających z aut. W szybszym czasie dokonuje on penetracji większej powierzchni kraju, dzięki czemu łatwiej jest odnaleźć skradziony samochód.

Wykorzystując zaawansowane narzędzia geolokalizacyjne technicy są w stanie podać informacje dotyczące położenia namierzanego pojazdu z dokładnością do kilku centymetrów. Gdy mają pewność co do tego, gdzie ukryto auto, kontaktują się z policją i we współpracy z mundurowymi wkraczają na posesję czy do obiektu w asyście funkcjonariuszy.

W obliczu rosnącej zaawansowanej technologicznie przestępczości samochodowej, zapewnienie bezpieczeństwa swojego samochodu staje się kluczowym wyzwaniem. Nie ma niezawodnych metod zabezpieczenia auta, która ochroni twój samochód przed wszystkimi dostępnymi metodami złodziei, ale można znacząco zwiększyć jego ochronę. Wykorzystanie profesjonalnego podejścia, w tym zaawansowanych systemów monitoringu radiowego i GPS, znacznie utrudnia zadanie złodziejom. Choć nie możemy być zawsze o krok przed wszystkimi znanymi metodami przestępczymi, świadome stosowanie różnorodnych zabezpieczeń może być kluczowe w ochronie naszych pojazdów.

 
Flota pojazdów gps
Punkty Karne w Polsce w 2023 jak sprawdzić ich ilość online? Śledzenie samochodu żony przez GPS sprawdza się w praktyce

Related Posts

GPS w rolnictwie

Baza wiedzy o systemach monitorowania pojazdów i ich zastosowaniach

System nawigacji GPS w rolnictwie – precyzyjna technologia dla ciągników

lokalizator airtag i GanTrack

Baza wiedzy o systemach monitorowania pojazdów i ich zastosowaniach

Apple AirTag vs GanTrack – czy lokalizator aitrag jest lepszy niż nasz polski GanTrack ?

policja fotoradar punkty karne system gps

Baza wiedzy o systemach monitorowania pojazdów i ich zastosowaniach

Punkty Karne jak długo- zmiany dla kierowców po 17 września 2023

NEWSLETTER
Jeśli chcesz być na bieżąco, podaj swój adres e-mail:

Zapraszamy do odwiedzania naszego profilu w portalach społecznościowych.

KONTAKT
  • GANNET GUARD SYSTEMS S.A.
  • ul. Pileckiego 63
  • 02-781 Warszawa
  • poczta@gannet.pl
  • +48-22 884 62 60
  • +48-22 676 83 74
MAPA STRONY
Strona główna
Kontakt
Odnalezione pojazdy
Produkty
Regulamin
POBIERZ APLIKACJĘ

©2022 Gannet Guard Systems S.A. -Tracking Systems All Rights Reserved.

Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje i powtarzając wizyty. Klikając „Akceptuj wszystko”, wyrażasz zgodę na używanie WSZYSTKICH plików cookie. Możesz jednak odwiedzić „Ustawienia plików cookie”, aby wyrazić kontrolowaną zgodę.
Ustawienia CookiesAkceptuję
Zarządzaj zgodami

Przegląd ochrony prywatności

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć sposób korzystania z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Niezbędne
Zawsze włączone
Niezbędne pliki cookie są absolutnie konieczne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, anonimowo.
CookieWażnośćOpis
_wpfuuid1 year 1 month 4 daysTen plik cookie jest używany przez wtyczkę WPForms WordPress. Plik cookie służy do umożliwienia płatnej wersji wtyczki łączenia wpisów tego samego użytkownika i jest używany do niektórych dodatkowych funkcji, takich jak dodatek Form Abandonment.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearUstawiony przez wtyczkę GDPR Cookie Consent, ten plik cookie rejestruje zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii "Reklama".
cookielawinfo-checkbox-analityka1 yearTen plik cookie służy do rejestrowania preferencji użytkownika na podstawie zgody RODO dotyczącej plików cookie Analytics.
cookielawinfo-checkbox-inne1 yearCookieYes ustawia ten plik cookie, aby przechowywać zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-marketing1 yearTen plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent w celu przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii "Marketing".
cookielawinfo-checkbox-niezbedne1 yearTen plik cookie służy do rejestrowania preferencji użytkownika na podstawie zgody RODO na niezbędne pliki cookie.
cookielawinfo-checkbox-wydajnosc1 yearTen plik cookie służy do rejestrowania preferencji użytkownika w oparciu o zgodę RODO na pliki cookie dotyczące wydajności.
CookieLawInfoConsent1 yearCookieYes ustawia ten plik cookie, aby zapisać domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i status CCPA. Działa tylko w koordynacji z głównym plikiem cookie.
elementorneverMotyw WordPress strony internetowej wykorzystuje ten plik cookie. Umożliwia on właścicielowi witryny wdrażanie lub zmianę treści witryny w czasie rzeczywistym.
Wydajność
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Inne
Inne nieskategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w żadnej kategorii.
CookieWażnośćOpis
cookielawinfo-checkbox-funkcjonalne1 yearOpis jest obecnie niedostępny.
maxtf1 hourOpis jest obecnie niedostępny.
maxtp1 yearOpis jest obecnie niedostępny.
maxtu1 yearOpis jest obecnie niedostępny.
maxtv1 hourOpis jest obecnie niedostępny.
pbid6 monthsOpis jest obecnie niedostępny.
VISITOR_PRIVACY_METADATA6 monthsOpis jest obecnie niedostępny.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na różnych stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania spersonalizowanych reklam.
CookieWażnośćOpis
_tt_enable_cookie1 year 24 daysTiktok ustawia ten plik cookie w celu gromadzenia danych o zachowaniu i działaniach na stronie internetowej oraz w celu pomiaru skuteczności reklam.
_ttp1 year 24 daysTikTok ustawia ten plik cookie, aby śledzić i poprawiać wydajność kampanii reklamowych, a także personalizować doświadczenia użytkownika.
bcookie1 yearLinkedIn ustawia ten plik cookie z przycisków udostępniania LinkedIn i tagów reklamowych w celu rozpoznania identyfikatorów przeglądarki.
bscookie1 yearLinkedIn ustawia ten plik cookie w celu przechowywania wykonanych działań w witrynie.
IDE1 year 24 days 1 minutePliki cookie Google DoubleClick IDE przechowują informacje o sposobie korzystania z witryny przez użytkownika w celu wyświetlania mu odpowiednich reklam zgodnie z jego profilem.
li_sugr3 monthsLinkedIn ustawia ten plik cookie w celu gromadzenia danych o zachowaniu użytkownika, aby zoptymalizować witrynę i sprawić, by reklamy w witrynie były bardziej trafne.
test_cookie15 minutesdoubleclick.net ustawia ten plik cookie, aby określić, czy przeglądarka użytkownika obsługuje pliki cookie.
VISITOR_INFO1_LIVE6 monthsYouTube ustawia ten plik cookie do pomiaru przepustowości, określając, czy użytkownik otrzymuje nowy czy stary interfejs odtwarzacza.
YSCsessionYoutube ustawia ten plik cookie w celu śledzenia wyświetleń osadzonych filmów na stronach Youtube.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube ustawia ten plik cookie w celu przechowywania preferencji wideo użytkownika przy użyciu osadzonych filmów YouTube.
yt-remote-device-idneverYouTube ustawia ten plik cookie w celu przechowywania preferencji wideo użytkownika przy użyciu osadzonych filmów YouTube.
yt.innertube::nextIdneverYouTube ustawia ten plik cookie, aby zarejestrować unikalny identyfikator w celu przechowywania danych o tym, jakie filmy z YouTube oglądał użytkownik.
yt.innertube::requestsneverYouTube ustawia ten plik cookie, aby zarejestrować unikalny identyfikator w celu przechowywania danych o tym, jakie filmy z YouTube oglądał użytkownik.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacji na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
CookieWażnośćOpis
_fbp3 monthsFacebook ustawia ten plik cookie w celu wyświetlania reklam na Facebooku lub na platformie cyfrowej obsługiwanej przez reklamy Facebooka po odwiedzeniu strony internetowej.
_ga1 year 1 month 4 daysGoogle Analytics ustawia ten plik cookie w celu obliczania danych odwiedzających, sesji i kampanii oraz śledzenia korzystania z witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Plik cookie przechowuje informacje anonimowo i przypisuje losowo wygenerowany numer w celu rozpoznania unikalnych odwiedzających.
_ga_*1 year 1 month 4 daysGoogle Analytics ustawia ten plik cookie w celu przechowywania i liczenia odsłon.
_gcl_au3 monthsMenedżer tagów Google ustawia plik cookie w celu badania skuteczności reklam na stronach internetowych korzystających z jego usług.
_gd*sessionGoogle ustawia ten plik cookie, aby umożliwić korzystanie z usługi Google Analytics do anonimowego śledzenia odwiedzających witrynę. Usługa Google Analytics jest wykorzystywana do tworzenia raportów i ulepszania witryny. nn
AnalyticsSyncHistory1 monthLinkedin ustawia ten plik cookie, aby przechowywać informacje o czasie synchronizacji z plikiem cookie lms_analytics.
CONSENT2 yearsYouTube ustawia ten plik cookie za pośrednictwem osadzonych filmów YouTube i rejestruje anonimowe dane statystyczne.
last_pys_landing_page7 daysWtyczka PixelYourSite ustawia ten plik cookie w celu zarządzania usługami analitycznymi.
last_pysTrafficSource7 daysWtyczka PixelYourSite ustawia ten plik cookie w celu zarządzania usługami analitycznymi.
pys_first_visit7 daysWtyczka PixelYourSite ustawia ten plik cookie w celu zarządzania usługami analitycznymi.
pys_landing_page7 daysWtyczka PixelYourSite ustawia ten plik cookie w celu zarządzania usługami analitycznymi.
pys_start_sessionsessionWtyczka PixelYourSite ustawia ten plik cookie w celu zarządzania usługami analitycznymi.
pysTrafficSource7 daysWtyczka PixelYourSite ustawia ten plik cookie w celu zarządzania usługami analitycznymi.
Funkcjonalne
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w wykonywaniu określonych funkcji, takich jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
CookieWażnośćOpis
li_gc6 monthsLinkedin ustawia ten plik cookie w celu przechowywania zgody użytkownika na używanie plików cookie do celów innych niż istotne.
lidc1 dayLinkedIn ustawia plik cookie lidc, aby ułatwić wybór centrum danych.
UserMatchHistory1 monthLinkedIn ustawia ten plik cookie na potrzeby synchronizacji identyfikatorów LinkedIn Ads.
wp-wpml_current_languagesessionWielojęzyczna wtyczka WordPress ustawia ten plik cookie do przechowywania bieżącego języka / ustawień językowych.
ZAPISZ & AKCEPTUJ
Powered by CookieYes Logo